January 15, 2008

va urma, partea a III-a

'special guest stars' este o trupa foarte-underground din romania, sfarsitul anilor '90 (mai precis 1997-2000). este un reper pentru mine si pentru cei care au cantat in ea, bineinteles - dar indraznesc sa cred ca este un reper si pentru perioada respectiva: pentru entuziasmul de inceput al 'student fest'-ului timisorean; pentru atmosfera din facultatea de arte de la bucuresti; pentru concertele din clubul 'la grande maguy'; pentru radio-ul din romania, aflat inca la inceput, si pentru modul in care se canta live la radio - cu o captare 'sumara' a sunetului, dar inca deschisi catre 'alternativa'. in sfarsit, 'special guest stars' poate fi considerata un reper pentru modul in care trupele underground de acum 10 ani s-au destramat pentru a se putea re-inventa - unele devenind mai mature, dar si mai comerciale (vezi 'talitha qumi' / kumm - cine a ascultat 'talitha qumi' va fi de acord cu mine), altele reformulandu-se stilistic/instrumental (vezi 'domnisoara pogany' / 'einuiea'). pentru foarte multe trupe insa, 're-inventarea' a fost mai degraba optiunea (mai mult sau mai putin constienta) indivizilor decat a colectivului - si asa s-a dovedit a fi si in cazul 'special guest stars' pana la urma, fiecare dintre noi plecand catre alta directie.
am spus la inceput ca 'special guest stars este' si nu 'a fost' pentru ca, desi nu mai performeaza de aproape opt ani, eu simt ca este un proiect viu (inca!); tot asa cum simt ca este si 'unicorn' (despre care va mai veni vorba - sau...).
bun, si dupa aceasta lunga introducere ajung, in sfarsit, si la ce voiam sa spun de fapt - si anume, ma-ntreb eu: ca legatura au lucrurile petrecute din 2000 si pana astazi cu 'special guest stars' (despre care tocmai ce spuneam mai devreme ca exact de-atunci si pana acum n-a mai cantat)?
si imi raspund tot eu, fireste - si asta din simplul motiv ca vorbesc singur - voi, cei care cititi acest blog, sunteti doar niste personaje imaginare :o) - hai sa-mi raspund odata: pai are legatura tocmai de-aia, pentru ca 'special guest stars' este, din punctul meu de vedere, mai mult decat trupa-cu-acelasi-nume, este mai mult decat istoria mea personala (sau, ma rog - a mea, precum si a prietenilor si ex-colegilor mei de trupa).

'special guest stars' este vorba despre atunci cand am vrut si noi sa credem ca se poate mai mult decat s-a putut, si daca am vazut ca nu se poate atunci ne-am dat seama si din cauza asta am inceput sa ne facem (mai) mari - dar in asa fel incat sa putem sa vrem sa credem ca se poate mai mult decat se poate :o)

No comments: